Egy régi-új könyv!

Dieter Brüll: Waldorf-iskola és hármas tagozódás - A kínos megbízás - Az antropozófus intézményi lét kockázatáról
(Ita Wegman Alapítvány, Budapest, 2017., 2. változatlan utánnyomás) 
 
Ismertető: „Amint egy iskolában elkezdődik a tevékenység, struktúrának is lennie kell. Tudom, sok ember van, akik úgy vélekednek, hogy a struktúrának a munkából kell kinőnie. Ez azonban nem igaz. A tartalomnak a munkából, és nem például előírásból vagy dogmából kell kinőnie. A struktúrának azonban legkésőbb azon a napon, amikor az iskola megnyitja a kapuját, jelen kell lennie...”
De milyen is legyen ez a struktúra? A válaszban segít Dieter Brüll könyve.
 
 
A tartalomból:
  • Egy hármasan tagolt iskola alapformája
  • Republikánus és demokratikus
  • A szellemi szerv
  • Waldorf-iskola és Waldorf-szülők
  • Waldorf-iskola és támogatás
  • Alternatív hármas tagolású iskolastruktúra
  • Kétosztályú iskola?
  • A pedagógiai szociálpatológia egy fejezete: az alávetési okmány
  • Mikroszociális kirándulás
 
Részlet a szerző előszavából:
 
Életpályám majdnem minden Waldorf-iskolával összefüggő pozícióval összehozott. Mindegyikből tapasztalatokat merítettem. Mindannyiszor rejtélyek, olykor felfedezések előtt álltam. Ezek idővel annak világos képévé álltak össze, hogy mi az, ami a Waldorf-iskolából hiányzik, és egyre-másra kellemetlenségekhez vezet. Bármilyen különbözőnek látszottak is az okok, és bármennyire is mindig embereken keresztül hatottak, akikből aztán bűnbakot lehetett csinálni – a közös nevező az volt és maradt, hogy a korszerű pedagógia csak korszerű struktúrákban tud igazán kibontakozni. Az erre vonatkozó felismeréseket valamelyest módszeresen rendezve a nyilvánosság számára hozzáférhetővé tenni életem vége felé egyre inkább igényemmé vált.
Dieter Brüll könyve megkésve kerül az olvasóhoz elsősorban azokhoz későn, akik már egy évtizede fáradoznak azon, hogy Waldorf-óvodákat, iskolákat, tanárképzőt működtessenek. A kommunista diktatúra alól felszabadult kelet-közép-európai országok közül először Magyarországon jöttek létre Waldorf-intézmények – úgy, hogy nem volt tapasztalat, nem voltak képzett tanárok, hiányzott a pénz, és akkor a közoktatási törvény sem létezett, amely később – 1993-tól – lehetővé tette szabad iskolák alapítását. Ebben a vonatkozásban hasonló volt a helyzet Magyarországon, mint Németországban az első Waldorf-iskola alapítása idején. De lényeges különbség, hogy azóta Kelet-Közép-Európa országainak el kellett szenvedniük a rájuk kényszerített bolsevik rendszert, aminek ellensúlyozására teremtette meg Rudolf Steiner a Waldorf-pedagógiát. 
A könyvet azonban nemcsak a Waldorf-iskolák tanárainak, munkatársainak és az iskolához tartozó szülőknek ajánljuk. Tanulmányozása mindenki számára hasznos lehet, mindenki életképes gondolatokat meríthet belőle saját munkahelyi közösségének megformálását, strukturálását illetően.
 
 Ára: 1800.- Ft
 
A könyv megvásárolható a Szabad Gondolat Szerkesztőségében (1089 Budapest, Bláthy Ottó u. 41. – előzetes időpont-egyeztetés szükséges), ill. megrendelhető a 70/7746694-es telefonszámon vagy az info@szabadgondolat.hu email címen.
CsatolmányMéret
brull.jpg45.28 KB