27/2 – 2024. nyár

27/2 – 2024. nyár

 

Tartalomjegyzék

Antrophos – Aki a magasságokba tekint (Gyuricza László)

 

Antropozófia

Frisch Mihály: Természettudomány és moralitás

Jonathan Hilton: A Plútó szférája és az atom

J. W. Ernst: Új viszony a valósághoz és Platón gondolkodásának felfedezése

 

Világhelyzet

Baranyai Bálint: „Korunk alapjában hazug természetű…”

Csanádi József: Európa hármassága – politikai-katonai szempontból

 

Gyógyászat

Dr. Farkas Orsolya: Lenni vagy nem lenni

 

Művészet

Juhász József: Tarkovszkij – Ahogy kevesen ismerik

 

Nevelésművészet

G. Ekler Ágnes: Tanárcsinálók

Szentkúti Márta: A kamillavirág és a szamárkóró

 

Hírek, beszámolók

Kriston Genovéva és Recean Ovidiu: Különleges képzés különleges időkben

 

Kiragadott gondolatok az új, nyári szám írásaiból:

„Mert a materializmus bálványa magasan ül trónján. Mindenki tudja, hogy senki sem okoz neki bántódást. Mióta világ a világ, még soha nem létezett olyan mindent átfogó hatalom a Földön, mint e bálványok bálványa, a materializmus. És ez mindaddig így marad, amíg felszínre nem tör, hogy mi ez a dolog, a materializmus, önmagában. Ez a nap eljön.”

JOHANN WOLFGANG ERNST: Új viszony a valósághoz és Platón gondolkodásának felfedezése

 

„A megélt betegségfolyamat, illetve az átélt szenvedés fölösleges és mélyebb ok nélkül való egyszerű hiba volna a szervezetben, amely „futóműbeállítást” igényel és minden mehet tovább?”

Dr. FARKAS ORSOLYA: lenni vagy nem lenni

 

„A két világháború során a „Nyugat” az orosz „Kelet” segítségével szétverte Közép-Európát, és most Közép-Európával akarja meggyengíteni Oroszországot. Ezen a ponton két út lehetséges: vagy Közép-Európa teljesíti és kiszolgálja ezt a célt, vagy saját lábára áll és újra létrehozza a harmadik Európai pólust, hogy elég erős legyen az egyensúlyteremtéshez. Közép-Európa megmaradása csak ez utóbbi esetben lehetséges.”

CSANÁDI JÓZSEF: Európa hármassága – politikai-katonai szempontból

 

„…nem arra lenne szükség, hogy boldog-boldogtalan iskolát alapítson, hanem mindenki a maga területén és saját magában is rátaláljon egyrészt a saját iskolázási akaratára, másrészt individuális feladatára, életlehetőségére. És mivel olyan korban élünk, mikor ezek nincsenek készen (a régi formák nyilvánvalóan hasznavehetetlenek), hát álljon neki létrehozni saját életterületén a társadalom jövőjének megmentéséhez elengedhetetlenül szükséges intézményeket vagy akár csak helyeket és lehetőségeket.”

G. EKLER ÁGNES: Tanárcsinálók

 

„Szeretni kell. És hinni. A hit – a szeretet segítségével elsajátított tudás.”

JUHÁSZ JÓZSEF: Andrej Tarkovszkij – ahogy kevesen ismerik